نی‌ نی سایت

فروش غذا در خانه: خلاصه تجربیات نی نی سایت




فروش غذا در خانه: خلاصه تجربیات نی نی سایت

فروش غذا در خانه، یک راه عالی برای کسب درآمد در کنار مدیریت خانه و خانواده است. اما شروع این کار، نیاز به تحقیق و آمادگی دارد. در این پست، خلاصه‌ای از تجربیات کاربران نی نی سایت در این زمینه را جمع‌آوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بهتری بگیرید.

تجربیات و نظرات مختلفی در نی نی سایت مطرح شده است. در اینجا به 26 نکته مهم اشاره می‌کنیم که از صحبت‌های کاربران استخراج شده‌اند:

عکس مربوط به مطالب آموزشی که نکته‌ها، تکنیک‌ها، ترفندها و تجربه ها را ارائه می کند

  • ✳️کیفیت مواد اولیه، حرف اول را می‌زند. از مواد تازه و مرغوب استفاده کنید.
  • ✳️بهداشت آشپزخانه و رعایت نکات بهداشتی، بسیار مهم است.
  • ✳️قیمت‌گذاری مناسب، رمز موفقیت است. قیمت‌ها را با توجه به مواد اولیه و زحمت خود تعیین کنید.
  • ✳️عکس‌های با کیفیت از غذاها، تاثیر زیادی در جذب مشتری دارد.
  • ✳️تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، یک راه موثر برای معرفی کسب و کار شماست.
  • ✳️از مشتریان خود بازخورد بگیرید و سعی کنید کیفیت کار خود را بهبود ببخشید.
  • ✳️منوی متنوع، مشتریان بیشتری را جذب می‌کند.
  • ✳️بسته‌بندی مناسب، اهمیت زیادی دارد. غذاها را به شکلی جذاب و بهداشتی بسته‌بندی کنید.
  • ✳️به زمان تحویل غذاها، دقت کنید. تحویل به موقع، رضایت مشتری را به همراه دارد.
  • ✳️برای شروع، از دوستان و آشنایان خود کمک بگیرید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.
  • ✳️به مجوزهای لازم برای فروش غذا، توجه کنید.
  • ✳️با همسایه‌ها رابطه خوبی داشته باشید و سعی کنید مزاحمتی برای آن‌ها ایجاد نکنید.
  • ✳️از خلاقیت در تهیه غذاها، استفاده کنید. غذاهای جدید و خاص، مشتریان بیشتری را جذب می‌کنند.
  • ✳️به نظرات و انتقادات مشتریان، احترام بگذارید و سعی کنید مشکلات را حل کنید.
  • ✳️به حقوق مشتریان، احترام بگذارید.
  • ✳️در صورت بروز مشکل، با مشتریان خود با احترام و صبر، برخورد کنید.
  • ✳️به نظافت آشپزخانه خود، اهمیت دهید.
  • ✳️از ابزارهای مناسب برای تهیه غذاها، استفاده کنید.
  • ✳️در مورد قیمت مواد اولیه، تحقیق کنید و سعی کنید بهترین قیمت را پیدا کنید.
  • ✳️به تاریخ انقضای مواد اولیه، توجه کنید.
  • ✳️از نگهداری صحیح مواد اولیه، اطمینان حاصل کنید.
  • ✳️در مورد قوانین بهداشتی مربوط به فروش غذا، اطلاعات کافی داشته باشید.
  • ✳️از آموزش‌های آنلاین و کتاب‌های آشپزی، برای بهبود مهارت‌های خود، استفاده کنید.
  • ✳️با دیگر فروشندگان غذا در خانه، ارتباط برقرار کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید.





فروش غذا در خانه: تجربیات نی نی سایت

فروش غذا در خانه: خلاصه 26 تجربه از نی نی سایت

1. شروع با پرس و جو از همسایه‌ها

خیلی از کاربرها پیشنهاد دادن قبل از هر اقدامی، از همسایه‌ها و اطرافیان پرس و جو کنید تا ببینید آیا مشتری دارید یا نه. اینطوری می‌تونید بدون سرمایه‌گذاری زیاد، تقاضا رو بسنجید. یه برگه تبلیغاتی ساده هم می‌تونه کمک کنه. فقط مطمئن بشید اجازه این کار رو دارید. بعضی از آپارتمان‌ها قوانین خاصی دارن. حتی می‌تونید یه نمونه غذا ببرید تا امتحان کنن. این کار خیلی تاثیر داره.

2. اهمیت کیفیت مواد اولیه

همه‌ی کاربرها روی بهره‌گیری از مواد اولیه با کیفیت تاکید داشتن. حتی اگه سودتون کمتر بشه، کیفیت رو فدای قیمت نکنید. مشتری‌ها متوجه تفاوت طعم می‌شن. و این باعث می‌شه دوباره از شما خرید کنن. از خرید مواد اولیه تاریخ مصرف گذشته خودداری کنید. به بهداشت مواد اولیه هم دقت کنید. این مورد خیلی مهمه.

3. قیمت‌گذاری مناسب

قیمت‌هاتون رو منصفانه تعیین کنید. قیمت بالا باعث می‌شه مشتری‌ها رو از دست بدید. قیمت پایین هم به ضررتون تموم می‌شه. هزینه‌ها رو دقیق محاسبه کنید و یه سود معقول هم روش بکشید. به قیمت غذاهای مشابه در رستوران‌ها هم توجه کنید. بهتره یه کمی ارزون‌تر بدید تا مشتری جذب بشه. تخفیف هم می‌تونه موثر باشه.

4. بسته‌بندی شیک و بهداشتی

بسته‌بندی غذاتون خیلی مهمه. از ظرف‌های یکبار مصرف با کیفیت استفاده کنید. بسته‌بندی شیک نشون می‌ده که به کارتون اهمیت می‌دید. یه برچسب با اسم و شماره تلفن‌تون هم روش بزنید. به بهداشت بسته‌بندی هم دقت کنید. از تماس مستقیم دست با غذا جلوگیری کنید. ظاهر غذا باید اشتهاآور باشه.

5. عکس‌های جذاب از غذا

عکس‌های با کیفیت از غذاهاتون بگیرید. عکس‌های خوب مشتری‌ها رو جذب می‌کنه. از نور مناسب استفاده کنید. عکس‌ها رو تو شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. می‌تونید از اپلیکیشن‌های ویرایش عکس هم استفاده کنید. فقط زیاده‌روی نکنید که غیرواقعی بشه. یه عکس خوب می‌تونه خیلی تاثیرگذار باشه.

6. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تو شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و تلگرام تبلیغ کنید. یه پیج درست کنید و عکس غذاهاتون رو اونجا بذارید. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. با پیج‌های دیگه تبادل تبلیغ کنید. می‌تونید مسابقه هم برگزار کنید. فالوور جمع کنید و باهاشون تعامل داشته باشید. تبلیغات هدفمند خیلی مهمه.

7. تحویل به موقع سفارش‌ها

سفارش‌ها رو به موقع تحویل بدید. تاخیر باعث نارضایتی مشتری می‌شه. اگه خودتون نمی‌تونید تحویل بدید، از پیک موتوری استفاده کنید. هزینه پیک رو به قیمت غذا اضافه کنید. به مشتری اطلاع بدید که غذا کی به دستش می‌رسه. پیگیری سفارش‌ها هم خیلی مهمه. به وقت مشتری احترام بذارید.

8. تنوع در منو

منوی متنوعی داشته باشید. هر روز یه غذای جدید درست کنید. به سلیقه مشتری‌ها توجه کنید. غذاهای گیاهی هم تو منوتون داشته باشید. غذاهای رژیمی هم می‌تونه طرفدار داشته باشه. نظرسنجی کنید و ببینید مشتری‌ها چه غذاهایی رو دوست دارن. تنوع باعث می‌شه مشتری‌ها خسته نشن.

9. رعایت بهداشت

بهداشت رو به طور کامل رعایت کنید. از دستکش و ماسک استفاده کنید. محل آشپزی رو تمیز نگه دارید. ظرف‌ها رو به خوبی بشویید. به بهداشت شخصی‌تون هم اهمیت بدید. بهداشت حرف اول رو می‌زنه. مشتری‌ها به این موضوع خیلی اهمیت می‌دن.

10. دریافت نظرات مشتری‌ها

از مشتری‌ها نظر بپرسید. ازشون بخواید که نقاط قوت و ضعف کارتون رو بگن. به نظراتشون احترام بذارید. سعی کنید ایرادها رو برطرف کنید. از نظراتشون برای بهبود کارتون استفاده کنید. نظرات مشتری‌ها خیلی ارزشمنده. این کار نشون می‌ده که به مشتری اهمیت می‌دید.

11. داشتن مجوزهای لازم (در صورت نیاز)

اگه کارتون گسترده شد، برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام کنید. این کار باعث می‌شه که خیالتون راحت باشه. از مراجع مربوطه اطلاعات کسب کنید. البته برای شروع کار، معمولا نیازی به مجوز نیست. ولی اگه حجم فروشتون زیاد شد، بهتره مجوز بگیرید. این کار به قانونی شدن کسب و کارتون کمک می‌کنه. پرس و جو در این مورد ضرری نداره.

12. بهره‌گیری از ظروف مناسب برای حمل غذا

از ظروفی استفاده کنید که غذا رو گرم نگه دارن. ظرف‌ها باید نشتی نداشته باشن. بهتره از ظروف عایق حرارت استفاده کنید. این کار باعث می‌شه غذا با کیفیت به دست مشتری برسه. ظروف حمل غذا خیلی مهمه. یه ظرف خوب می‌تونه تفاوت زیادی ایجاد کنه. به جنس ظرف هم دقت کنید.

13. ارائه سرویس‌های جانبی (نان، نوشیدنی، . . . )

همراه غذا، سرویس‌های جانبی هم ارائه بدید. مثل نان، نوشیدنی، ترشی، ماست، و . . . این کار باعث می‌شه مشتری‌ها راحت‌تر باشن. البته هزینه‌ش رو به قیمت غذا اضافه کنید. می‌تونید یه پیشنهاد ویژه هم برای سرویس‌های جانبی داشته باشید. این کار باعث جذب مشتری بیشتر می‌شه. سرویس‌های جانبی، یه امتیاز محسوب می‌شن.

14. ایجاد باشگاه مشتریان

یه باشگاه مشتریان درست کنید. به مشتری‌های وفادار تخفیف بدید. برای مشتری‌های جدید، یه هدیه در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شه مشتری‌ها دوباره از شما خرید کنن. می‌تونید از کارت‌های تخفیف هم استفاده کنید. باشگاه مشتریان، یه راه عالی برای حفظ مشتری‌هاست. این کار باعث ایجاد وفاداری می‌شه.

15. توجه به نظافت آشپزخانه

آشپزخونه‌تون رو همیشه تمیز نگه دارید. این کار برای حفظ بهداشت خیلی مهمه. بعد از هر بار آشپزی، آشپزخونه رو تمیز کنید. از مواد شوینده مناسب استفاده کنید. به تهویه آشپزخونه هم توجه کنید. یه آشپزخونه تمیز، نشانه‌ی یه کار باکیفیته. مشتری‌ها به این موضوع اهمیت می‌دن.

16. همکاری با پیک‌های آنلاین

با پیک‌های آنلاین مثل اسنپ فود و . . . همکاری کنید. این کار باعث می‌شه فروشتون بیشتر بشه. البته باید یه درصدی از فروشتون رو به عنوان کمیسیون بهشون بدید. ولی در عوض، مشتری‌های بیشتری پیدا می‌کنید. همکاری با پیک‌های آنلاین، یه راه عالی برای توسعه کسب و کاره. این کار باعث می‌شه دیده بشید. شرایط همکاری رو به دقت بررسی کنید.

17. ارائه غذای سالم و ارگانیک

غذاهای سالم و ارگانیک درست کنید. غذاهای کم‌چرب و کم‌نمک درست کنید. این کار باعث جذب مشتری‌های بیشتر می‌شه. غذاهای سالم، یه مزیت رقابتی محسوب می‌شن. به برچسب‌های مواد غذایی دقت کنید.

18. پذیرش سفارش‌های ویژه (مهمانی، تولد، . . . )

سفارش‌های ویژه هم قبول کنید. مثل سفارش غذا برای مهمانی‌ها، تولدها، و . . . این کار باعث افزایش درآمدتون می‌شه. برای این نوع سفارش‌ها، یه منوی جداگانه داشته باشید. قیمت‌هاتون رو هم متناسب با حجم سفارش تعیین کنید. سفارش‌های ویژه، یه فرصت عالی برای کسب درآمد بیشتره. آمادگی لازم رو داشته باشید.

19. انعطاف‌پذیری در برابر درخواست‌های مشتری

تا حد امکان، به درخواست‌های مشتری‌ها جواب مثبت بدید. اگه کسی غذای خاصی می‌خواد، سعی کنید براش درست کنید. این کار باعث می‌شه مشتری‌ها راضی باشن. البته نباید به ضررتون تموم بشه. انعطاف‌پذیری، یه نشونه‌ی حرفه‌ای بودنه. مشتری‌های راضی، تبلیغ‌کننده‌های شما هستن. حد و مرزها رو رعایت کنید.

20. داشتن برنامه غذایی هفتگی

یه برنامه غذایی هفتگی داشته باشید. این کار باعث می‌شه مشتری‌ها بدونن که هر روز چه غذایی دارید. برنامه غذایی رو تو شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید. می‌تونید از مشتری‌ها هم نظر بپرسید که چه غذاهایی رو تو برنامه بذارید. برنامه غذایی هفتگی، یه راه عالی برای سازماندهی کارهاتونه. این کار به مشتری‌ها هم کمک می‌کنه تصمیم بگیرن. تنوع رو فراموش نکنید.

21. بهره‌گیری از اپلیکیشن‌های مدیریت سفارش

از اپلیکیشن‌های مدیریت سفارش استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها بهتون کمک می‌کنن که سفارش‌ها رو به راحتی مدیریت کنید. می‌تونید از اپلیکیشن‌های رایگان هم استفاده کنید. این کار باعث می‌شه که کارهاتون منظم‌تر بشه. اپلیکیشن‌های مدیریت سفارش، یه ابزار ضروری برای کسب و کارتون هستن. بهترین گزینه رو با توجه به نیازتون انتخاب کنید. آموزش بهره‌گیری از اپلیکیشن رو هم یاد بگیرید.

22. آموزش آشپزی به صورت آنلاین

اگه مهارت آشپزی خوبی دارید، می‌تونید آموزش آنلاین هم بدید. از این راه هم می‌تونید درآمد کسب کنید. می‌تونید ویدیوهای آموزشی ضبط کنید و تو یوتیوب یا اینستاگرام منتشر کنید. یا اینکه کلاس‌های آنلاین برگزار کنید. آموزش آنلاین، یه فرصت عالی برای کسب درآمد بیشتره. دانش‌تون رو با دیگران به اشتراک بذارید. به تبلیغات هم نیاز دارید.

23. داشتن حساب بانکی جداگانه برای کسب و کار

یه حساب بانکی جداگانه برای کسب و کارتون باز کنید. این کار باعث می‌شه که حساب‌های شخصی و کاریتون قاطی نشه. به راحتی می‌تونید تراکنش‌ها رو پیگیری کنید. داشتن حساب بانکی جداگانه، یه نشونه‌ی حرفه‌ای بودنه. این کار به مدیریت مالی کسب و کارتون کمک می‌کنه. به دنبال بهترین گزینه بانکی باشید. از مشاور مالی هم می‌تونید کمک بگیرید.

24. بیمه کردن کسب و کار خانگی

کسب و کار خانگی‌تون رو بیمه کنید. این کار باعث می‌شه که در صورت بروز حادثه، خسارت‌هاتون جبران بشه. از شرکت‌های بیمه مختلف استعلام بگیرید. بیمه، یه سرمایه‌گذاری برای آینده کسب و کارتون هست. از وکیل یا مشاور بیمه هم می‌تونید کمک بگیرید. شرایط بیمه رو به دقت مطالعه کنید. آرامش خاطر داشته باشید.

25. تهیه فاکتور برای مشتریان

برای مشتری‌ها فاکتور تهیه کنید. این کار باعث می‌شه که مشتری‌ها به شما اعتماد کنن. تو فاکتور، جزئیات سفارش و قیمت رو بنویسید. از نرم‌افزارهای حسابداری هم می‌تونید استفاده کنید. فاکتور، یه سند معتبر برای هر دو طرف هست. از فاکتورهای آماده هم می‌تونید استفاده کنید. اطلاعات تماس خودتون رو هم تو فاکتور بنویسید.

26. مدیریت مالی دقیق


فروش غذا در خانه: 26 تجربه از نی نی سایت

فروش غذا در خانه: 26 تجربه از نی نی سایت

مدیریت مالی دقیقی داشته باشید. هزینه‌ها و درآمدتون رو به طور دقیق ثبت کنید. سود و زیان کسب و کارتون رو محاسبه کنید. از نرم‌افزارهای حسابداری هم می‌تونید استفاده کنید. مدیریت مالی دقیق، کلید موفقیت در کسب و کار هست. از مشاور مالی هم می‌تونید کمک بگیرید. برنامه‌ریزی مالی داشته باشید.



1. شروع با پرس و جو از دوستان و آشنایان

بسیاری از کاربران نی نی سایت پیشنهاد کردند که برای شروع کار، ابتدا به دوستان، آشنایان و همسایگان خود اطلاع دهید که قصد دارید غذاهای خانگی بفروشید. این کار باعث می شود تا مشتریان اولیه خود را پیدا کنید و کم کم کسب و کارتان را گسترش دهید. یک کاربر نوشته بود: “من اول برای همکارای شوهرم غذا درست میکردم، بعد کم کم دوستاشون هم سفارش دادن. “این روش کمترین هزینه تبلیغاتی را دارد و بر پایه اعتماد بنا شده است. نکته مهم این است که کیفیت غذا در این مرحله بسیار اهمیت دارد. اگر مشتریان اولیه راضی باشند، به احتمال زیاد شما را به دیگران معرفی می کنند. بهتر است منوی محدودی داشته باشید تا بتوانید کیفیت را حفظ کنید. ارائه تخفیف های اولیه برای جذب مشتری هم ایده خوبی است.

2. بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی

یکی از پرکاربردترین روش ها برای تبلیغ غذاهای خانگی، بهره‌گیری از شبکه های اجتماعی است. اینستاگرام، تلگرام و حتی واتساپ میتوانند ابزارهای قدرتمندی برای معرفی کسب و کار شما باشند. یک کاربر نوشته بود: “من یه پیج اینستاگرام زدم و عکس غذاهامو میذارم. خیلی خوب مشتری جذب میکنه. “در این روش، کیفیت عکس ها و کپشن ها بسیار مهم هستند. بهتر است از هشتگ های مرتبط با غذا و شهر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید از استوری ها برای نمایش مراحل پخت غذا و یا نظرات مشتریان استفاده کنید. تعامل با مخاطبان و پاسخگویی به سوالات آنها را فراموش نکنید. برگزاری مسابقات و قرعه کشی هم می‌تواند به افزایش فالوورها و جذب مشتری کمک کند.

3. توجه به بسته بندی مناسب

بسته بندی مناسب، علاوه بر حفظ کیفیت غذا، نقش مهمی در جذب مشتری دارد. یک بسته بندی زیبا و بهداشتی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی مشتری بگذارد. کاربری نوشته بود: “من برای بسته بندی از ظرف های یکبار مصرف شیک و کارت های تشکر استفاده میکنم. “بهره‌گیری از ظروف با کیفیت و مقاوم در برابر حرارت ضروری است. بهتر است از برچسب هایی با نام و لوگوی خود استفاده کنید. قرار دادن دستمال کاغذی و قاشق و چنگال یکبار مصرف هم ایده خوبی است. سعی کنید بسته بندی شما با نوع غذا هماهنگ باشد. از مواد اولیه بازیافتی برای بسته بندی استفاده کنید تا به محیط زیست هم کمک کنید.

4. تعیین قیمت مناسب

تعیین قیمت مناسب برای غذاهای خانگی، یکی از مهمترین عوامل موفقیت در این کسب و کار است. قیمت باید به گونه ای باشد که هم سودآوری داشته باشد و هم برای مشتری جذاب باشد. یک کاربر پیشنهاد داد: “قبل از قیمت گذاری، قیمت مواد اولیه و هزینه های جانبی رو حساب کنید. “به قیمت غذاهای مشابه در بازار هم توجه کنید. می‌توانید قیمت های متفاوتی برای حجم های مختلف غذا در نظر بگیرید. ارائه تخفیف های ویژه برای سفارش های بالا هم ایده خوبی است. بهتر است قیمت ها را به طور شفاف به مشتریان اعلام کنید. در صورت افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت غذا را به تدریج افزایش دهید.

5. رعایت بهداشت و ایمنی

رعایت بهداشت و ایمنی در هنگام تهیه و بسته بندی غذا، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مشتریان باید اطمینان داشته باشند که غذای آنها در محیطی بهداشتی تهیه شده است. کاربری نوشته بود: “من همیشه از مواد اولیه تازه و با کیفیت استفاده میکنم و دستامو قبل از پخت غذا میشورم. “بهره‌گیری از دستکش و ماسک در هنگام تهیه غذا ضروری است. ظروف و سطوح آشپزخانه را به طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنید. مواد اولیه را به درستی نگهداری کنید. از نگهداری غذاهای پخته شده به مدت طولانی خودداری کنید. در صورت داشتن بیماری های واگیردار، از تهیه غذا خودداری کنید. دریافت کارت بهداشت می‌تواند به جلب اعتماد مشتریان کمک کند.

6. تحویل به موقع سفارشات

تحویل به موقع سفارشات، یکی از عوامل مهم در رضایت مشتری است. مشتریان انتظار دارند که غذای خود را در زمان مقرر دریافت کنند. یک کاربر نوشته بود: “من همیشه سعی میکنم سفارشات رو سر وقت تحویل بدم. اگه تاخیر داشته باشم حتما به مشتری اطلاع میدم. “برای تحویل سفارشات می‌توانید از پیک موتوری یا اسنپ فود استفاده کنید. در صورت تحویل حضوری، زمان تحویل را با مشتری هماهنگ کنید. در صورت بروز تاخیر، حتما به مشتری اطلاع دهید و عذرخواهی کنید. ارائه تخفیف یا هدیه به مشتری در صورت تاخیر می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد. مسیرهای مناسب برای تحویل را از قبل برنامه ریزی کنید. در صورت امکان، امکان پیگیری سفارش را برای مشتری فراهم کنید.

نمایش بیشتر

‫2 دیدگاه ها

  1. من اول فکر میکردم غذا فروشی خونه کار راحتیه اما روز اول کبابام سوخت و کلی ضرر کردم، حالا همیشه دمای گاز رو کنترل میکنم.

    وقتی برای اولین بار غذا رو تحویل دادم بسته بندیش باز شد و نصف غذا ریخت، از اون به بعد از نایلون فریزر محکم استفاده میکنم.

    من یه بار قیمت غذا رو اشتباه حساب کردم و کلی ضرر دادم، الان همیشه قیمت مواد رو دقیق میزنم تو اکسل.

    اولش فکر میکردم نیازی به عکس از غذا نیست ولی وقتی عکس گذاشتم مشتریام سه برابر شدن.

    یه بار بجای زعفرون رنگ غذا زدم و مشتری فهمید، دیگه هیچوقت سمت رنگ غذا نمیرم.

    آشپزخونه مون کوچیکه، ولی با یه میز اضافه که خریدیم الان خیلی مرتب تر غذاها رو بسته بندی میکنیم.

    برچسبی که شماره موبایلو روش زده بودم پاره شد و کلی سفارش از دست دادم، حالا از چسب قوی استفاده میکنم.

    همسایه ها اولش اعتراض میکردن به بوی غذا، حالا موقع آشپزی هواکش رو روشن میذارم و مشکی مشکلم حل شد.

    اولش غذای زیاد درست میکردم و میموند، الان با توجه به تعداد سفارش مواد رو میخرم که به هدر نره.

    یه مدت غذاها رو دیر تحویل میدادم، الان همیشه نیم ساعت زودتر از موعد آماده میکنم که به موقع برسه.

  2. من تو همسایگی یه خانمه که غذاخونه خونه ای داره و یه نکته جالب ازش یاد گرفتم: خلاقیت توی اسم غذاها خیلی مهمه 😊 مثلا به جای “خورشت قیمه” میزنه “نعناعی خاص مامان بزرگ” و کلی مشتری داره

    یه چیز دیگه که توی کارش دیدم اینه که همیشه یه پیشنهاد ویژه آخر هفته داره مثبا “پیتزای خونه گی جمعه ها با پنیر اضافه” و خیلی ها منتظر این روزن

    فصل ها رو هم دریابید! الان تابستونه و غذاهای سبک تر طرفدار داره. من خودم دو ماه پیش یه آشپزخونه کوچیک راه انداختم و فهمیدم در زمستان غذاهای گرم و آبکی مثل آبگوشت خیلی پرمشتری تر از سالادهاست

    تورو خدا تو تابستون سالاد الویه رو سرد سرد تحویل بدید 😅 یه بار یه جا الویه گرم تحویل گرفتم دیگه نخواستم ازشون غذا بگیرم

    راستی کدبانوهای محله! لوازم آشپزخونتو تمیز نگه دارین. همسایمون یه بار به خاطر یه سس آلوده کلی مشتری از دست داد 😬

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا